2009. augusztus 8., szombat

Continental runflat teszt

A brit AutoExpress magazin tavaly októberben elvégzett egy tesztet olyan speciális, ún. runflat gumikon, amelyek defekt után is használhatóak maradnak (legalábbis egy rövid ideig;)). A teszten három gumi vett részt: a Bridgestone Turanza, a Continental PremiumContact SSR és a Michelin Primacy HP. A gumikat BMW 5-ösökre szerelték fel.

Lássuk az eredményeket...

Nedves utak

A Bridgestone magasan vitte a pálmát az Aquaplanning teszten, a tapadásnál a Michelin nyert, a kicsúszós teszten pedig a Conti nyert, méghozzá utcahosszal. Fékezéskor szintén ez utóbbi vitte a pálmát.

Száraz utak
A Continental az úr, főleg, ha a fékezésről van szó. A kicsúszós teszten szintén a Conti nyert, de alig mögötte ott volt a Michelin nyári gumi is.

Az ár...
A gördülési ellenállás, amely igencsak befolyásolja az üzemanyagfogyasztást, a legrosszabb a Continentalnál, a dobogó tetejére a Michelin állhatott. A két gumi között 100km-en kb. egy liter fogysaztásbeli különbség van!
A szettek árai
Bridgestone: £115
Continental: £117
Michelin: £122

Zajszint
A Bridgestone és a Michelin egyaránt 67dB-esek, a Conti pedig 70dB-es volt, ami kis különbségnek tűnik, de ne feledjük, hogy 3dB plusz azt jelenti, hogy kétszer olyan hangos az autó!

Na és akkor az összefoglalás...
Az eredmények százalékokban értendők a Brit Autóklub számítási módszerei szerint.

Végső pontszámok
Bridgestone: 100.0
Continental: 99.9
Michelin: 98.0

Szóval a Continental fej-fej mellett viszi a pálmát!:)

2 megjegyzés:

  1. Kurva drága darabok basszus, csak akkor teteném fel, ha orvos lennék vagy rendőr, vagy olyasmi, ami soha nem állhat meg, ha már úton van. Vagy tolvaj:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem bejöttek, se orvos nem vagyok se rendőr, csak simán nagyon vidéki; földúton jutni csak el hozzám:)

    VálaszTörlés