2009. június 24., szerda

Premium Contact2 nyári gumi teszt

Az Auto Club Europa a napokban publikálta nyári gumi abroncs tesztjét, ahol a Continental cégcsoport két terméke is első helyezést ért el. Az ACE és a GTÜ szervezet szakértői a legnagyobb hangsúlyt az időjárási körülményekre fektették, ugyanis bizonyos nyári gumi típusok, amelyek alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, sok esetben a biztonsági jellemzők tekintetében nem nyújtanak kielégítő teljesítményt, pl. vizes útfelületen történő fékezéskor. A teszt magában foglalta a vizes útfelületen történő féktávolság hosszát, a gördülési ellenállás mértékét és az abroncsok árát. A kapott értékeket természetesen egymással is külön-külön összevetették. A teszteket két nyári gumi méretben végezték el: egyrészről a 195/65 R 15 H, melyet olyan autóra szereltek, mint pl. egy VW Golf, másrészről a 175/65 R 14 T, melyet pl. egy Ford Fiesta típusú személygépjárműre tettek fel. A tesztben a Continental és Barum nyári gumi típusain kívül további 13 vezető abroncsgyártó terméke vett részt, amelyek közül az egyik a Michelin Energy Saver, de a palettán megtalálható volt két olcsó márka is.


A nagyobb méretű abroncsok versenyét a ContiPremiumContact™ 2 nyári gumi nyerte, míg a kisebb kategóriában a Barum Brillantis ugyanazt a pontértéket érte el, mint a prémium kategóriás abroncsok. Ez a lenyűgöző eredmény a rendkívül biztonságos kezelhetőség és az alacsony gördülési ellenállás tökéletes összhangjának köszönhető. A kisebb kategóriában is szerepelt egy Continental márkájú nyári gumi(szintén egy ContiPremiumContact™ 2), melyet kifejezetten egy gépjárműgyártó részére fejlesztettek ki annak érdekében, hogy alacsony gördülési ellenállású legyen a jármű. Ez az abroncs is a kiemelkedő ”Ajánlott” kategóriában végzett. Ezek az eredmények ismételten azt bizonyítják, hogy egy olcsó import abroncsnak lehet alacsony a gördülési ellenállása, de az majdnem minden esetben a biztonság drasztikus csökkenésével jár együtt. Ezt legjobban egy összehasonlító fékteszt támasztotta alá: a kezdő sebesség 100 km/h volt, és annál a pontnál, ahol a legjobb abroncsok már nullára fékezték a gépjármű sebességét, az imént említett abroncsok esetében viszont az ütközési sebesség még 52 km/h volt. Egy ilyen sebességgel történő baleset kimenetele ”drámai” lehet. Ezen két ”olcsó” abroncs esetében ezért nem meglepő a ”Nem ajánlott” minősítés.

”Ez az abroncsteszt rávilágított arra az általános dilemmára, amely az abroncsok fejlesztése közben jelentkezik. Ugyanis azok a tulajdonságok, amelyek a vizes útfelületen történő fékezés teljesítményének maximalizálását célozzák, nem lehetnek tökéletes összhangban az alacsony gördülési ellenállással. Ez azt jelenti, hogy a gördülési ellenállás minimalizálásnak is vannak korlátai. Az Európai Bizottság mostanában vitatja meg az abroncsok minősítési követelményeit. Ezek a teszteredmények rámutatnak arra a tényre, hogy a vizes útfelületen történő tapadás és a gördülési ellenállás összefüggéseiről szóló információk helyes megismerése nagyon fontos a vezetők számára, mivel a fogyasztók félrevezető ajánlásokat kapnak bizonyos abroncsokról, amelyek a biztonság követelményeinek egyáltalán nem felelnek meg. Röviden összefoglalva: az abroncsok nem olyanok, mint a pl. a hűtőszekrények, hogy egyértelműen és ugyanazon módon összehasonlíthatóak legyenek”, fogalmazta meg Dr. Burkhard Wies, a Continental személyabroncs pótalkatrész üzletágának fejlesztési vezetője.

A szerkesztőség az alábbi közleményt bocsátotta ki azokkal az abroncsokkal kapcsolatosan, amelyek kizárólag a gördülési ellenállás kedvező szintjének elérésére törekszenek: ”Az olyan cégeknek, mint pl. a Continentalnak, egészen más a filozófiája: a gördülési ellenállás csökkentése és a hosszú élettartam elérése ugyan nagyon fontos, de nem minden áron, nem a biztonság rovására. A hannoveri mérnökök úgy érvelnek, hogy vizes útfelületen a rövid fékút sokkal fontosabb, mint a kimagaslóan alacsony gördülési ellenállás, így az általuk kifejlesztetett abroncsokat kifejezetten ajánlják a pótalkatrész piac számára. A Continental az abroncsai fejlesztése során a tulajdonságok összefüggéseire is mesterien ügyel. Ez a teszt során is bebizonyosodott a ContiPremiumContact™ 2 abroncsával, amelyet első szerelésre tervezett egy európai autógyártó cég igényeinek megfelelően.”

A Continental a több mint 26,4 milliárd eurós 2008-ra tervezett forgalmával, egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat a gumiabroncsaival, a fékrendszerekkel, a futómű és hajtástechnikai elemekkel, az adatátviteli megoldásaival, a járműelektronikákkal és technikai elasztomerekkel elősegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Ugyanakkor meghatározó partnere az autóiparnak a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is. Jelenleg megközelítőleg 150.000 alkalmazottat foglalkoztat 36 ország 200 helyszínén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése